Het klantencentrum in Corona tijd
  1. Actualiteiten
  2. Het klantencentrum in Corona tijd

Het klantencentrum in Corona tijd

20-04-2020

Voor alles en iedereen ziet het leven er op dit moment anders uit. Zo ook voor het klantencentrum. Normaal ontvangen we het liefst zo veel mogelijk mensen in het klantencentrum. Nu komt er helaas niemand. Rustig is het er zeker niet. We werken op andere vlakken volop mee om in deze bizarre tijden onze bijdrage te leveren.

Corona informatielijn: antwoorden over Corona maatregelen in de woongebouwen

Een paar weken geleden opende Vitalis de Corona informatielijn. Een informatielijn speciaal voor cliënten, huurders, mantelzorgers en familie. Een groot aantal Vitalis en WoonincPlusVitalis locaties is namelijk gesloten. Dit is een zeer ingrijpende maatregel. Het roept onzekerheid op over wat nog wel en niet meer mag. Over het verminderde contact met een naaste en de gevolgen hiervan. Maar ook over praktisch zaken zoals de was en boodschappen die normaal bij vader of moeder wordt gebracht. Medewerkers van het klantencentrum beantwoorden dagelijks veel vragen en zijn een luisterend oor in deze lastige tijd.

Extra telefoontje naar onze senioren van 80 jaar en ouder

Wooninc. huisvest in Eindhoven en omgeving veel senioren van 80 jaar en ouder. De groep mensen die nu het meest kwetsbaar is. Vanaf deze week krijgen ze allemaal een extra telefoontje. Verhuurconsulenten die werken bij Wooninc. en bij het klantencentrum bellen deze huurders op. We willen namelijk graag weten of het goed met ze gaat. En of ze misschien ergens hulp bij nodig hebben. De huurder zijn positief verrast en waarderen het initiatief. Er ontstaan mooie, leuke en open gesprekken. Het is fijn om te merken dat veel mensen positief zijn ondanks de crisissituatie.

Telefonische welzijnsronde voor bewoners in de Extra woongebouwen

Normaal controleren de huismeesters in acht Extra woongebouwen of mensen nog in orde zijn. Huurders verschuiven elke dag bij het opstaan hiervoor bij hun voordeur een kaartje. De huismeesters zijn op dit moment echter alleen in de woongebouwen als dit strikt noodzakelijk is. De welzijnsronde gebeurt daarom sinds een paar weken telefonisch. Medewerkers van Wooninc. en van het WoonincPlusVitalis klantencentrum bellen samen elke dag ruim 300 mensen. Zo controleren we of alles nog in orde is met onze oudere huurders. Deze nieuwe en tijdelijke service ervaren de huurders als zeer prettig.

Klantencentrum gastheer voor coördinatie doorstroom van ziekenhuis naar zorginstelling

Ziekenhuizen raken steeds voller. Het is daarom belangrijk om zoveel mogelijk ziekenhuisbedden vrij te maken. Zodat ze capaciteit houden om Corona patiënten op nemen. Sinds eind maart organiseren we de regionale coördinatie van doorplaatsingen in Zuid-Oost Brabant via het RAC (regionaal aanmeldcentrum). Dat doen we vanuit het klantencentrum van WoonincPlusVitalis. In samenwerking met 11 zorginstellingen uit de regio inventariseren we welke plaatsen ouderenzorgaanbieders vrij hebben. En welke patiënten vanuit het ziekenhuis doorgeplaatst kunnen worden naar een zorginstelling. Om vervolgens de juiste match te maken tussen patiënt en de opnamemogelijkheden. Zo creëren we zoveel mogelijk ruimte voor Corona patiënten. Inmiddels zijn via het RAC meer dan 300 mensen geholpen aan een plek met goede zorg buiten het ziekenhuis.