Nathaly doet aan topsport. En niet in haar vrije tijd.
  1. Actualiteiten
  2. Nathaly doet aan topsport. En niet in haar vrije tijd.

Nathaly doet aan topsport. En niet in haar vrije tijd.

08-06-2020

Nathaly Muskens werkt maar liefst 20 jaar bij Vitalis. De laatste vier jaar bij het klantencentrum. Hier werkt ze samen met 20 collega’s van Vitalis en Wooninc. Als zorgadviseur begeleidt ze potentiële cliënten naar de juiste zorgplek. Haar uitdaging is om steeds een goeie match te maken tussen de behoeften van de cliënt en de mogelijkheden die Vitalis biedt. Ze plaatst voornamelijk mensen in Wissehaege, Berckelhof en Vaandelhof.

Een van de leuke dingen aan haar werk vindt ze dat ze met zoveel verschillende mensen te maken heeft. Met generalisten, transferverpleegkundigen, huisartsen en de crisisdienst. Om er een paar te noemen. “Allemaal mensen die in de zorg werken. Op een net iets ander vlak maar voor dezelfde cliënt”. In het klantencentrum stroomlijnen we alle processen. En om dat allemaal met elkaar te matchen ….  dat vind ik topsport”.

Mooie oplossingen door samenwerking met Wooninc.

Nathaly werkt in het klantencentrum samen met huurconsulenten van Wooninc. Het gebeurt regelmatig dat ze samen met een huurconsulent mensen plaatst. “Hoe mooi is het dat echtparen apart maar wel in hetzelfde gebouw wonen”. Dat kan in een aantal WoonincPlusVitalis Compleet locaties. Waar de een nog zelfstandig woont en de ander bijvoorbeeld op een gesloten afdeling. “Ze kunnen dan wel nog iedere avond samen eten. En als je ze dan samen ziet genieten, dan geniet ik ook”.  In haar werk komt ze ook mensen tegen die vanuit een revalidatie afdeling helaas niet meer terug naar huis kunnen. Samen met een huurconsulent zorgen ze er dan voor dat de cliënt een appartement krijgt waar hij weer veilig en beschermd kan wonen.

Nathaly zag haar werk afgelopen jaren erg veranderen

“Wachttijden voor een plaats in een verpleeghuis waren er altijd al. Zo’n drie jaar geleden was dat een half jaar. Helaas is de wachttijd nu anderhalf jaar voor ouderen met dementie”. De frustratie hierover bij families snapt Nathaly heel goed. “Ze zien op tegen zo’n lange wachttijd. Ze weten niet wat er allemaal op hun afkomt”. Samen met familie zoekt ze dan mogelijkheden om de wachttijd zo veilig en aangenaam mogelijk door te komen. “We blussen ook steeds meer brandjes. Krijgen veel telefoontjes dat het thuis echt niet meer gaat. Soms denk ik wel eens: poeh hoe gaan we dit weer oplossen?” En toch lukt dat altijd. En gaat ze met een goed gevoel naar huis. Dat goede gevoel krijgt ze ook van de reacties van mensen. “Familie ziet als een berg op tegen de opname en verhuizing van vader of moeder. Maar als je ze dan achteraf spreekt en ze zeggen: “Nathaly als we dit geweten hadden, dan hadden we het veel eerder gedaan”. Dan weet ze waar ze het voor doet.

Voor de toekomst ziet Nathaly genoeg kansen

Nathaly hoopt dat alle corporaties en zorgorganisatie in en om Eindhoven gaan samenwerken. Hierdoor hebben we bredere plaatsingsmogelijkheden voor de cliënten. Zowel voor zelfstandige huurders als mensen die naar het verzorgings- of verpleeghuis moeten. We vissen allemaal in dezelfde vijver. “Hoe mooi zou het zijn als we zorgorganisaties kunnen inzetten op hun specialisme. Met uiteindelijk natuurlijk als doel dat we cliënten goed en gericht kunnen adviseren. Passend bij een zorgvraag of hun woonvoorkeuren”.