Balkon vrouw
  1. Service & vragen
  2. Veelgestelde vragen
  3. Woningen

Woningen

U vindt hier de veel gestelde vragen en antwoorden over ons woningaanbod en de verhuur van woningen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Kijk ook eens bij de vragen over zorg. Of bel ons via 040 – 220 22 02. U mag uw vraag ook stellen via het contactformulier. Of langskomen in ons klantencentrum aan de Winston Churchilllaan 83 in Eindhoven. Een afspraak maken is niet nodig. De openingstijden van het klantencentrum vindt u hier.

Woningzoekende

  • Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

    Wilt u op korte termijn verhuizen? Neem dan contact op met het WoonincPlusVitalis klantencentrum via het contactformulier of bel 040 220 22 02. Onze adviseurs informeren u graag over de mogelijkheden.

    De vrije zelfstandige seniorenwoningen (55+) plaatsen wij op wooniezie.nl. U schrijft zich in op deze website en maakt een zoekprofiel aan. U ontvangt dan per mail automatisch bericht wanneer een woning binnen uw zoekprofiel vrij komt. Bij interesse reageert u zelf op de woning.

    Kijk op https://www.woonincplusvitalis.nl/woningen/inschrijven/ voor een instructie hoe u zich inschrijft. Heeft u hulp nodig bij het inschrijven en aanmaken van een zoekprofiel op wooniezie.nl? Neem dan contact op met een van de adviseurs van het WoonincPlusVitalis klantencentrum via 040 220 22 02, of loop gewoon eens binnen. Onze openingstijden vindt u hier.

  • Ik heb een zorgindicatie. Hoe kom ik in aanmerking voor een passende woning?

    Heeft u een zorgindicatie? Dan krijgt u in sommige gevallen voor bepaalde woningen voorrang. Dit is afhankelijk van uw situatie. De adviseurs van WoonincPlusVitalis klantencentrum informeren u graag. Neem contact op via 040-220 22 02 of info@woonincplusvitalis.nl. Of loop eens binnen bij het klantencentrum. 

  • Welke type woningen verhuurt WoonincPlusVitalis?

    WoonincPlusVitalis verhuurt woningen speciaal voor senioren (55+) in Eindhoven en omgeving. Van sociale huur tot en met huren in het hogere segment. Van zelfstandig wonen tot en met wonen met 24-uurs zorg- en dienstverlening. Bij de woongebouwen vindt u een overzicht van onze locaties.

    Wilt u een persoonlijk adviesgesprek over de mogelijkheden? Neem dan contact op met een van de adviseurs van het WoonincPlusVitalis klantencentrum via 040 220 22 02 of het contactformulier

  • Hoe kan in me inschrijven voor een woning?

    U kunt zich inschrijven via www.wooniezie.nl. Op deze website adverteren we alle vrijgekomen woningen die wij in Eindhoven en omgeving verhuren. Na uw inschrijving maakt u een zoekprofiel aan. Komt er een woning vrij binnen uw zoekprofiel dan ontvangt u hiervan per mail bericht. U kunt dan zelf reageren op deze woning. Heeft u hulp nodig bij uw inschrijving op Wooniezie? Neem dan contact op met ons via 040 220 22 02. Wij helpen u graag.

    Voor meer informatie of een inschrijving op de wachtlijst van de residenties neemt u contact op met verhuurconsulent Amanda Loosschilder. Zij is bereikbaar via 06-10419719 en staat u graag te woord. U kunt haar ook mailen via aloosschilder@woonincplusvitalis.nl. 

     

  • Hoe lang is de wachttijd voor een woning?

    De wachttijd is per woongebouw verschillend en niet vooraf aan te geven. Dit is afhankelijk van het aantal belangstellenden en het aantal huuropzeggingen. 

  • Wat moet ik doen als ik op korte termijn wil verhuizen?

    Op de website kunt u zien welke woningen direct te huur zijn. Wilt u meer informatie of een persoonlijk adviesgesprek over de mogelijkheden, neem dan contact op met het klantencentrum via 040 220 22 02 of het contactformulier. Eén van de adviseurs neemt dan contact met u op. 

  • Wat als ik wil verhuizen maar geen zorg nodig heb?

    Ook dan kunt u bij WoonincPlusVitalis terecht. WoonincPlusVitalis heeft een gevarieerd aanbod met woningen speciaal voor ouderen (55+), ook zonder zorg. De adviseurs van WoonincPlusVitalis kunnen u op basis van uw persoonlijke wensen informeren over de verschillende woonvormen en mogelijkheden.

  • Van wie huur ik de woning?

    Als u een woning vindt via WoonincPlusVitalis dan is de kans groot dat u deze gaat huren van woningcorporatie Wooninc. Bij de huurovereenkomst ontvangt u een map met alle bewonersinformatie. U kunt deze bewonersinformatie ook digitaal bekijken. Klik op de onderstaande link om het bestand te downloaden.

    'Aanvullende bewonersinformatie'  (december 2014)
    ‘Algemene voorwaarden woonruimte’(huurvoorwaarden per juni 2012) 

  • Kan ik een woning van te voren bezichtigen?

    Als er regelmatig woningen in een woongebouw vrijkomen, organiseren wij soms open dagen. Als u een optie op deze woningen heeft, dan ontvangt u hiervoor een uitnodiging. Als u een woning krijgt toegewezen, krijgt u de gelegenheid om de woning eerst te bezichtigen. Wilt u de sfeer proeven in het gebouw, dan bent u van harte welkom in de gezamenlijke, openbare ruimte(s).

  • Zijn huisdieren toegestaan?

    Ja, in meerdere woongebouwen zijn huisdieren toegestaan, mits zij geen overlast veroorzaken. Op enkele locaties zijn huisdieren niet mogelijk. De adviseurs van WoonincPlusVitalis kunnen u hierover informeren.

  • Wat is het Oppluspakket?

    Het Oppluspakket van Wooninc. is er voor alle huurders van 55 jaar of ouder. Het pakket bestaat uit een aantal voorzieningen die Wooninc. gratis aanbrengt, zonder medische indicatie, namelijk:

    Seniorenslot

    Tweede trapleuning

    Bediening bovenraampjes

    Overbrugging drempels bij de voordeur

    Overbrugging drempels bij de achterdeur

    Douchezitje

    Douchekop met glijstang

    Antislip vloercoating in de badkamer

    Wandbeugel in de badkamer

    Wandbeugel bij het toilet

    Verhoogde toiletpot

    Verlaagde toiletpot

    De enige voorwaarde is dat u de aanpassingen achterlaat als u verhuist. Niet alle aanpassingen zijn overal mogelijk. Dit bespreken we graag met u.

    Heeft u interesse in het Oppluspakket? Neem dan contact op met Wooninc. via 040 265 44 00 of info@wooninc.nl

Passend toewijzen

  • Wat is passend toewijzen?

    Vanaf 1 januari 2016 gelden nieuwe regels om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning. Uw inkomen, leeftijd en huishoudgrootte bepalen dan voor welke woningen u in aanmerking komt. Dit betekent dat wij uw inkomen moeten toetsen. Dit is vanuit de overheid bepaald en iedere woningcorporatie moet zich hieraan houden.

  • Waarom moet een woningcorporatie passend toewijzen?

    Vanaf 1 januari 2016 moet een woningcorporatie hun sociale huurwoningen verhuren aan woningzoekenden met een inkomen dat past bij de huurprijs. De overheid wil met deze maatregel voorkomen dat huishoudens met de laagste inkomens in te dure woningen terecht komen en andersom. Wilt u weten voor welke woningen u in aanmerking komt. Lees hier meer over passend toewijzen. Meer informatie hierover vindt u ook op www.toeslagen.nl.

  • Wat betekent dit voor woningzoekenden?

    U mag vanaf 1 januari 2016 alleen reageren op een woning als uw inkomen voldoet aan de nieuwe regels. Let er daarom goed op dat uw inkomen in uw inschrijving klopt. Het klopt als het is gebaseerd op de meest recente inkomensverklaring of aanslag van de Belastingdienst. Aan de hand van deze informatie moeten wij uw inkomen toetsen. De inkomensverklaring vraagt u (gratis) op bij de Belastingdienst, via telefoonnummer 0800 - 0543.

  • Welke inkomens in het huishouden tellen mee?

    Het inkomen van de hoofdhuurder, medehuurder en indien van toepassing alle meeverhuizende personen vanaf 18 jaar, behalve inwonende kinderen. In onderstaande afbeelding is het passend toewijzen schematisch weergegeven.

     

    Inkomenstoets

    Tijdens het intakegesprek toetsen wij uw inkomen. Als blijkt dat de woning voor u ‘niet passend’ is, dan mogen wij de woning niet aan u verhuren.

    Uw inkomen toetsen wij aan de hand van een “verklaring geregistreerd inkomen” van de Belastingdienst. Of een recente Aanslag inkomstenbelasting. Deze verklaring vraagt u (gratis) op bij de Belastingdienst, via telefoonnummer 0800 - 0543. Wij vragen u altijd naar de meest recente verklaring. Zonder deze verklaring kunnen wij u de woning sowieso niet aan u verhuren. Vraag daarom nu alvast deze verklaring aan!
    Let op: Als u in aanmerking komt voor een woning, betekent dit niet automatisch dat u in aanmerking komt voor huurtoeslag. Kijkt u voor meer informatie op www.toeslagen.nl.

Huurtoeslag